.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش ارتشی‌ها به لباس آیت‌الله‌هاشمی
لباس بسيجي ام را همراه نياورده ام. به ناچار لباس سپاه پوشيده‌ام و اين باعث ناراحتي ارتشي‌ها است كه مرتباً پيشنهاد مي شود لباس بسيجي بپوشم، ولي لباس مناسب با اندازه درست، همراهمان نيست.

به گزارش شمال نیوز، آیت الله هاشمی در خاطره روز 13 آذر سال 1366 می نویسد؛

اول وقت به فرودگاه كرمان رفتيم و با مراسم رسمی بدرقه شديم. سپس با هواپيماي اختصاصي نيروي هوايي به سوي چابهار پرواز كرديم. درجه حرات در چابهار 8 درجه بالاي صفر بود. معمولاً در اين فصل 16 درجه بوده. از پايگاه با هلي‌كوپتر به اسكله سپاه در خليج چابهار رفتيم. این اسکله را با كمك يوگسلاوي ساخته‌اند؛ بد نيست. آنها چند قايق كوچك و يك گروهان نيرو دارند.

از آنجا با هلي‌كوپتر به پسابندر در آخرين منطقه جنوب شرق کشور رفتيم. با ماموران سپاه و ژاندارمري و مردم روستا مذاكره كرديم. روستا برق و آب درستي ندارد و مردم با ماهيگيري امرار معاش مي‌كنند و همگي سني‌اند. گفتند که مدرسه ديني آنها يكصد طلبه و مدرسه دولتي فقط هشت دانش آموز دارد.

از آنجا به بندر متروك گواتر رفتيم كه فقط يك پايگاه ژاندارمري و يك ساختمان شيلات در آنجا است. در مقابل بندر مهم گواتر پاكستان جاي حساسي است كه بايد احياء شود. به پايگاه هوايي چابهار برگشتيم. چهار هلي‌كوپتر داشتيم كه بهترين آنها از وزارت نفت است و دو موتور و ابزار نشستن روي آب دارد.

بعد از ناهار و استراحت، از عمليات اسكرامبل و پرواز يك هواپیمای اف – 4 بازديد كرديم. 12 دقيقه وقت برد. سپس از راداري كه اخیراً به دست متخصصان خودي عملياتي شده، بازديد كرديم و بعد از آن براي ديدن پايگاه نيمه تمام نيروي دريايي رفتیم؛ خيلي وسيع است. پيمانكار آمريكايي، پس از پيروزي انقلاب فرار كرده است و عليه ما ادعا دارد و ما عليه او كه در دادگاه لاهه مطرح است. از رادار و ستاد پايگاه ديدن به عمل آمد.

در مهمانسرا نماز مغرب را خوانديم و سپس با حضور فرماندهان دريايي و هوايي ارتش و فرمانده دريايي سپاه و صياد و روحاني، درباره احتمالات تهديد آمريكا نسبت به اين منطقه و نحوه دفاع و مقابله با آن مذاكره شد. نتايج خوبي گرفتيم.

با هواپيما به بندرعباس آمديم. ساعت هشت و ربع شب رسيديم و در مهمانسراي پايگاه هوايي مستقر شديم. اخبار ايران و صداي آمريكا را گرفتيم1 و خاطرات امروز را نوشتم. لباس بسيجي ام را همراه نياورده ام. به ناچار لباس سپاه پوشيده‌ام و اين باعث ناراحتي ارتشي‌ها است كه مرتباً پيشنهاد مي شود لباس بسيجي بپوشم، ولي لباس مناسب با اندازه درست، همراهمان نيست.

1- در این روز هواپیماهای عراقی، یک جزیره متعلق به عربستان را بمباران کردند. بعد از حمله جنگنده های عراق به ناو آمریکایی استارک، این دومین حمله مشکوک نیروی هوایی عراق به هم پیمانان خود می باشد. بر اثر بمباران جزیره "عربی" ـ که حدوداً25 مایلی جنوب جزیره "فارسی" متعلق به ایران در آب های خلیج فارس واقع است ـ جمعی از نیروهای ارتش عربستان سعودی کشته شدند. جزیره عربی یک پایگاه نظامی در یک صد مایلی ساحل عربستان در شمال خلیج فارس است. "عبدالجابر محسن" سخنگوی نظامی عراق، به خبرگزاری رویتر گفت فرمانده نیروی هوایی عراق قرار است در رابطه با حمله به جزیره عربی، یک بیانیه عذرخواهی صادر کند.

منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست » – دفتر نشر معارف انقلاب


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.24 seconds.